неділю, 22 лютого 2015 р.

Самоаналіз уроку української мови Дуб Любові Анатоліївни




Тема уроку. Однорідні члени речення із сполучниковим, безсполучниковим і змішаним зв’язком.
Мета: створити комфортні умови для навчання, за яких кожен учень відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність, самостійність.
Навчальна. Актуалізувати і поглибити знання про однорідні члени речення з різними видами зв’язку, удосконалювати навички знаходити однорідні члени в реченні, правильно інтонувати речення з однорідними членами, будувати власні висловлювання, використовуючи ці речення.
     Розвивати самостійність, співтворчість; уміння презентувати створене перед аудиторією, використовуючи у власному мовленні виражальні можливості вивчених лексичних засобів; навички роботи в парах і групах.
Виховувати бережне ставлення до слова; пізнавальний інтерес до красномовства, почуття патріотизму на прикладі життя і творчості І.Я. Франка.
Внутрішньопредметні зв’язки:
Лексикологія: засвоєння нових термінів теми .
Граматика: види звязку та інтонування однорідних членів речення.
Культура мовлення і стилістика: додержання правильної інтонації і слововиживання в реченнях з однорідними членами.
Текст (риторичний аспект): удосконалення вмінь висловлювати думку за допомогою однорідних членів речення.
Міжпредметні зв’язки: українська література, суспільствознавство, народознавство,ІКТ (домашнє завдання і презентація до уроку).
Тип уроку: урок засвоєння нових знань та формування умінь і навичок.
Жанр уроку. Урок словесності.
Форма проведення. Урок-конкурс на звання «Найкомпетентніший консультант»
Обладнання. Рідна мова: Підручник для 8 класу загальноосвітніх навч. закл.- К: Педагогічна преса,2008.Автори Глазова О.П., Кузнецов Ю.Б. різнокольорові жетони успіху -навчальна валюта («Квітки успіху»)
На дошці: портрет І.Я. Франка, підготовлені речення до індивідуально-фронтального навчання (*Техніка «Перевірмо себе!»)
Роздруковані матеріали на партах: навчальні тексти для пошуково-дослідницької( класної та домашньої) роботи учнів,  табель самоконтролю, текст аутотренінгу, картки завдань для роботи в парі та групі, настільні три таблички «Мовна секція №1(№2, №3). Консультанти з теми « Однорідні члени речення»
Мультимедійні матеріали: пісенний супровід на слова І.Я.Франка «Гей Січ іде, красний мак цвіте», ноутбук, мультимедійний проектор, презентація «Однорідні члени речення».
Структура уроку переважно відповідає інтерактивному і особистісно зорієнтованому навчанню, забезпечує комунікативно-діяльнісний підхід. Урок навмисно перевантажений різноманітністю сучасних форм,прийомів, методів навчання і є ілюстрацією практичного використання технології «Калейдоскоп діяльностей», що я презентувала в освітньому проекті «Формування конкурентоспроможної особистості на уроках української мови та літератури» та відеомайстеркласі «Формуємо конкурентоспроможну особистість»
На занятті чітко простежуються такі основні структурні елементи:
Інформаційно-презентаційна частина:
1) мотивація до навчання - акцентація уваги на проблемі та викликання інтересу до її обговорення;
2) оголошення теми й очікуваних результатів - забезпечення розуміння учнями змісту їхньої діяльності;
3) надання необхідної інформації для виконання завдань- міні-лекція,коментар слайдів учителем і учнями, матеріал підручника, роздатковий матеріал, ТЗН, наочність тощо.
Практична частина
Інтерактивні вправи- центральна частина уроку, алгоритм (план) роботи, інструктаж щодо мети вправи, об’єднання в групи, виконання завдання, презентація результатів.
Креативна частина: Творче завдання.
Рефлексія (вираження почуттів, що виникали в ході роботи) - оцінка власного рівня та шляхів його досягнення; порівняння свого сприйняття з думками інших; прогнозування подальших кроків.
Зміст, мета і тип даного уроку повністю відповідають вимогам навчальної програми.
При проведені уроку я дотримувалася загальнодидактичних вимог: намагалася визначити оптимальний зміст уроку відповідно до вимог шкільної програми, враховуючи підготовку учнів; вибрала найбільш раціональні методи, прийоми і засоби навчання, що могли забезпечити пізнавальну активність і творчі потреби учнів.
Для проведення цього уроку я обрала: 1) індивідуально-фронтальне навчання (техніка «Перевірмо себе!», прийом реконструкції), роботу з підручником та слайдами презентації (техніка «Коло думок», метод «Брейн-стормінг» («Мозковий штурм»); 2) колективне навчання ( розминка-гра «Скажи без затримки,,  самооцінка і прийом «Кольорова феєрія»; 3) групове навчання (пошуково-дослідницька самостійна робота з текстом, техніка «Редактор»);4) навчання креативної компетентності (творче завдання- складання власного висловлення на актуальну тему, запропоновану автором підручника О.П. Глазовою.На мою думку, обраний тип і структура уроку відповідають його цілям і завданням. Виходячи з психологічних основ навчання, прагнучи забезпечити активну інтелектуальну роботу учнів на уроці використовувалала строкатість методів, прийомів, добирала різноманітні завдання, вправи, текстовий матеріал, що становить загальнокультурний інтерес для восьмикласників.
На уроці були застосовані такі методи, форми і прийоми навчання:
1. Інформаційно – рецептивні: розповідь – пояснення,, бесіда, інструктаж, коментування учнів, демонстрація слайдів, активізація уваги та мислення, різні прийоми запам’ятовування, одержання з тексту нових знань, робота з додатковим матеріалом.
2. Репродуктивні – словесні, наочні і практичні методи, робота за зразком (подання матеріалу в готовому викладі, контроль, самоконтроль, конкретизація і закріплення вже набутих знань).
3. Проблемно - пошукові – пошукова діяльність учнів (постановка проблемного питання, розв’язання проблеми і проблемних завдань), евристична бесіда (постановка взаємозв’язаних проблемних запитань, активізація уваги та мислення, різноманітна самостійна робота учнів).
4. Навчально – дослідницькі – дослідницька робота учнів на здобуття та розширення знань (активізація уваги та мислення, формування висновків).
5. Самостійна творча діяльність
Зверталася увага на дотримання мовного режиму. Доцільно використано наочність і технічні засоби навчання.
На уроці застосовані індивідуальні, групові і колективні форми навчання. Школярі оволоділи такими способами особистісного розвитку: умінням взаємоспілкування, співпраці і взаємодопомоги, самодисципліни, визначення послідовності завдання та його якісне виконання, рефлексії тощо. Діти почувалися співавторами уроку, були активними й відповідальними. здійснювали пошукову діяльність, виявляли взаєморозуміння й взаємопідтримку.
Об’єктивно і відповідно до норм оцінені досягнення учнів на уроці. Ретельно аргументувати бали допомогли самі учні на основі отриманих ними «Квіток успіху».Домашнє завдання проінструктовано, запропоновано два обов’язкових і три на вибір. Вважаю, що мета уроку була досягнута і результати роботи учнів дають підстави це стверджувати.
Були дотримані правила педагогічного такту, етики, норми взаємовідносин учителя й учнів.
Доцільно й уміло поєднано фронтальну роботу з індивідуальною, колективну з самостійною в групах і в парах.. Вправно були заохочені індивідуальні здобутки в навчанні кожного учня.
Урок сприяв здійсненню в процесі оволодіння знаннями саморозвитку, самоосвіти, самовираженню кожного учня, розвиткові його мислення, емоційної сфери, збагаченню особистого досвіду.
Нестандартна форма уроку передбачає групове навчання, що сприяє реалізації комплексних його цілей, засвоєнню бази знань; формує навички самоконтролю, вміння висловлювати особисту думку і враховувати думки інших, почуття обов’язку і відповідальності за результати навчання.
Учні опанували способами засвоєння знань, самостійного їх поповнення і розширення.
Нестандартний урок за технологією «Калейдоскоп діяльностей» є одним із найнеобхідніших етапів навчального циклу.Він є вершиною гори, яку кожен прагне досягти.Таке інтеграційне заняття є іспитом, випробовуванням для учня, зокрема усіх його знань, умінь, навичок, компетентностей, його інтегральних якостей як особистості, так і громадянина..На уроці словесності у формі конкурсу кожен учень був задіяний, зацікавлено працював на своєму рівні, а значить на повну силу.

Немає коментарів:

Дописати коментар