Педагогічне кредо
Серце віддаю дітям ( В. О. Сухомлинський
Особисте кредо:
Я завжди там, де труд,де людно,
де разом: думка й почуття.
Бо чистоту творити трудно,
без творчості - нема життя.
П. Тичина
Мої життєві принципи:
• в
усьому бачити щось хороше, корисне, цінне;
• іти
на ризик, якщо на 100% впевнена у найкращому результаті;
• ніколи, нікому
і нічому не заздрити, а ретельно аналізувати свої успіхи і вчасно виправляти
помилки;
• любити
світ у всій його красі й гармонії;
• постійний
пошук ідеалу.
Пріоритети моєї педагогічної діяльності, цілі:
розвивати дитину як неповторну особистість, формувати в неї творчий потенціал,
прагнення до самостійної пізнавальної діяльності, вимогливість до своєї праці,
природне переконання учня в істині античного вислову : “Справжнє багатство
людини – її інтелект”.
Українське народне
прислів’я чітко визначає запоруку успішності та професіоналізму: «Мудрості
людина навчається все життя», тому на 2010 – 2015 рр. обрала для опрацювання таку методичну проблему: «Дидактичні
інновації для активізації креативного мислення учня на уроках української мови
та літератури в системі особистісно зорієнтованого навчання».
Моя ідея - моделювати калейдоскоп (інтегрувати
комплекс, систему різноманіть, певну строкатість) інноваційних технік, форм,
прийомів, методів навчання та увести їх у структуру особистісно зорієнтованого
уроку, що запропонував для філологів А.М.Фасоля, і реалізувати у жанрі
нестандандартного заняття.
Тобто треба створити найоптимальніші умови,
можливо навіть проблемно-екстремальні, але через цю строкатість системи різних
форм діяльності усі учасники задіяні і кожен має вибір для досягнення як
особистісного, так і колективного (у команді, групі, парі) успіху: це або
репродукувати, або продукувати.
Також з 2006 року я використовую модель
уроку-конкурсу, що є тривимірним (трилінійним), бо має такі основні етапи:
І. Інформаційна (або теоретична) частина; II.Практична (або дослíдна)
частина; III.
Креативна частина. Кожен учень обирає рівень завдання за бажанням і учитель
надихає на співтворчість своїм прикладом, а ще краще прикладом непересічних
особистостей загальнолюдського значення.
Технологія, що я пропоную:
“Калейдоскоп діяльностей”. Отже, моя ідея – моделювати уроки як калейдоскоп
діяльностей усіх суб’єктів навчально-виховного
процесу. У його структуру можна вплітати різні варіанти інноваційних і
традиційних прийомів і технік.
Усе заради того, щоб: 1) виховати учня-однодумця, співпрацівника, який
розуміє античний вислів: “Пізнання має тільки початок, його меж не існує”; 2) позбутися
негативного стереотипу навчальної діяльності за принципом “Трьох зе” – завчив,
здав, забув; 3) охопити роботою кожного учня на уроці, бачити зацікавлені
(оптимістичні, з творчим вогником) очі.
Немає коментарів:
Дописати коментар