середу, 7 січня 2015 р.

Власний особистісний і педагогічний портрет

Педагогічне кредо    
Серце  віддаю дітям ( В. О. Сухомлинський

Особисте кредо:
Я завжди там, де труд,де людно,
 де разом: думка й почуття.
Бо чистоту творити трудно,
без творчості - нема життя.
П. Тичина


Мої життєві принципи:
  в усьому бачити щось хороше, корисне, цінне;
  іти на ризик, якщо на 100% впевнена у найкращому результаті;
  ніколи, нікому і нічому не заздрити, а ретельно аналізувати свої успіхи і вчасно виправляти помилки;
  любити світ у всій його красі й гармонії;
  постійний пошук ідеалу.
Пріоритети моєї педагогічної діяльності, цілі: розвивати дитину як неповторну особистість, формувати в неї творчий потенціал, прагнення до самостійної пізнавальної діяльності, вимогливість до своєї праці, природне переконання учня в істині античного вислову : “Справжнє багатство людини – її інтелект”.
Українське народне прислів’я чітко визначає запоруку успішності та професіоналізму: «Мудрості людина навчається все життя», тому на 2010 – 2015 рр. обрала для опрацювання таку методичну проблему: «Дидактичні інновації для активізації креативного мислення учня на уроках української мови та літератури в системі особистісно зорієнтованого навчання».
Моя ідея - моделювати калейдоскоп (інтегрувати комплекс, систему різноманіть, певну строкатість) інноваційних технік, форм, прийомів, методів навчання та увести їх у структуру особистісно зорієнтованого уроку, що запропонував для філологів А.М.Фасоля, і реалізувати у жанрі нестандандартного заняття.
Тобто треба створити найоптимальніші умови, можливо навіть проблемно-екстремальні, але через цю строкатість системи різних форм діяльності усі учасники задіяні і кожен має вибір для досягнення як особистісного, так і колективного (у команді, групі, парі) успіху: це або репродукувати, або продукувати.
Також з 2006 року я використовую модель уроку-конкурсу, що є тривимірним (трилінійним), бо має такі основні етапи: 

І. Інформаційна (або теоретична) частина; II.Практична (або дослíдна) частина; III. Креативна частина. Кожен учень обирає рівень завдання за бажанням і учитель надихає на співтворчість своїм прикладом, а ще краще прикладом непересічних особистостей загальнолюдського значення.

Технологія, що я пропоную: “Калейдоскоп діяльностей”. Отже, моя ідея – моделювати уроки як калейдоскоп діяльностей усіх субєктів навчально-виховного процесу. У його структуру можна вплітати різні варіанти інноваційних і традиційних прийомів і технік.
Усе заради того, щоб: 1) виховати учня-однодумця, співпрацівника, який розуміє античний вислів: “Пізнання має тільки початок, його меж не існує”; 2) позбутися негативного стереотипу навчальної діяльності за принципом “Трьох зе” – завчив, здав, забув; 3) охопити роботою кожного учня на уроці, бачити зацікавлені (оптимістичні, з творчим вогником) очі.


Немає коментарів:

Дописати коментар